23 Şubat 2016 Salı

PRATİK KOLAY POĞAÇA



ModaLizaLifess'ta bugün kolay mı kolay bir poğaça var..  Ben bu poğaçayı çok seviyorum hem çok kolay hemde nefis bir poğaça tarifi vereceğim.

MALZEMELER :
1 su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşığı kadar Terayag
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı yoğurt veya süt (ben yoğurt kullandım)
1 yumurta sarısı dışına
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı sirke
Aldığı kadar un

İç malzemesi:
İstediğiniz peynir koyabilirsiniz. 

(Ben tulum peyniri,  kaşar peyniri, beyaz peynir kullandım.)
Maydanoz

Yapılışı :
Büyük bir kap alıp önce tereyağ ve sıvıyağı iyice yoguruyoruz.  Ardından süt veya yoğurt ekliyoruz.  Yumurtanın beyazını içerisine ekliyoruz.  Kabartma tozu, tuz ekleyip yoquruyoruz. En son kulak memesi kıvamına gelecek kadar azar azar un ekleyip iyice yoguruyoruz. Humur yoğurma işlemi bitince biraz dinlenmeye bırakıyoruz. Tepsiye ben yağlı kağıt kullanıyorum. İçini hazırmak için dilediğimiz peyniri kullanıp maydanoz da doğrayıp nefis bir iç malzeme hazırlayabilirsiniz.  Sonrasında ceviz büyüklüğünde hamurlari ayırıp içerisine malzememizi koyduktan sonra dilediğiniz şekli verebilirsiniz. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yirmi dakika pişirirdikten sonra servis edebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun..

Sevgiyle kalın ☺ ☺ ☺



Modalizalifess


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder